Gimnazjum
w Złotnikach Kujawskich
Godło Polski

Karkonosze-Praga

W maju  br. młodzież  naszej  szkoły  udała  się na  wycieczkę  turystyczno – krajoznawczą , która  wiodła  przez:  Wrocław, Karpacz, Szklarską  Porębę, Kowary. Jeden  dzień  przeznaczony  był  na pobyt  w  Pradze. Zakwaterowani  zostaliśmy w pensjonacie  „Zorza” w Przesiece.

W  pierwszym  dniu  podziwialiśmy  Panoramę  Racławicką  i Stary  Rynek  we  Wrocławiu. Drugi  dzień obfitował w „praskie” wrażenia. Podziwialiśmy   zabytki  naszych południowych sąsiadów m.in. Hradczany, Katedra  św. Wita, Most Karola, Stare  Miasto i Waclawskie  Namesti. Po  drodze mogliśmy na chwilę zatrzymać wzrok na mamuciej  skoczni w Harrachovie. Kolejnego  dnia  odwiedziliśmy Świątynię  Wang  w  Karpaczu/ na cmentarzu został pochowany Tadeusz Różewicz/, Park  Miniatur Zabytków  Dolnego Śląska  w  Kowarach, Muzeum  Minerałów  w  Szklarskiej Porębie  i   Wodospad  Szklarki. W  drodze  powrotnej  zwiedziliśmy  Kościół  Pokoju  w  Świdnicy – jest on  wpisany na listę światowego   dziedzictwa  UNESCO, Pałac  Radziwiłłów  w  Antoninie  i  Muzeum  Marii  Dąbrowskiej  w  Russowie.

Wycieczka  przebiegała  w  doskonałej  atmosferze, dzieciom  humory  dopisywały  a  wszystkiemu  sprzyjała  przepiękna  słoneczna  pogoda.  Zadowoleni, opaleni  i  pełni  wrażeń  powróciliśmy  do  szkolnej  rzeczywistości.   Nad  bezpieczeństwem  uczniów  czuwały  panie : Iwona  Szczepańska, Beata  Sechawer  i  Beata  Ciesielska.

Przebieg  wycieczki  udokumentowała  Sylwia  Pałyga.